Skip to main content

Snow Day Sick Day

JUST when we were starting to get a glimpse of spring (temps in the 40s, melting snow, patches of grass peeking through), we get BOMBARDED with another winter storm. 

For real. 4 fresh, fluffy inches have covered the ground...with another 4-8 on the way. Gross.



Just yesterday that tree (why yes, that is our Christmas tree...DON'T JUDGE) was completely free of any snow. And today, we woke up to new of (yet another) snow day! You know you've had too many snow days when even the kids start to complain..."I DON'T WANNA MAKE IT UP!!!". I feel your pain kiddos.

This snow day, however, was a bit of a reprieve for me. I have contracted the deadly plague. Yeah, yeah, yeah...so that's a bit of an exaggeration but still. Feel. Like. Crapola. Started off as a mean old sore throat and quickly progressed to an all consuming head cold.

You know, the kind of head cold in which your nose won't stop dripping so you shove toilet paper up it just so you can sleep and not be woken up by the drippage? Yeah, that.

My kids are treating me like a queen, however...breakfast in bed, orange juice afterward, cuppa tea, popsicle...I think they love me! :) Now, to see if I can drum up the energy to whip up some chicken noodle soup.

That's the worst thing about being a sick mom...you have to make your own "get well" food! 

PS...Who's up for a 5QF throwback on Friday? I think I'm gonna do it! 


Comments

  1. Oh! Oh! Oh! ME! *waves her arm high in the air*
    5QF, please! I've missed you so. (Not you, but 5QF. Eh, you know what I meant.)
    Leaving for my first mission trip to Honduras Friday night (well, Sat morning, 1:30am) and I'd like to write a good post before I leave. :)
    No pressure. Haha!
    P.S. Feel better soon...

    ReplyDelete
  2. Ooh ooh! Yes!!
    Also, I had that exact same thing last week. I seriously felt like death warmed over.. Blech! I hope you get better soon!

    ReplyDelete
  3. ughh, springtime head colds are the WORST. Hope you get better soon, and that the darn snow melts off quickly!

    ReplyDelete

Post a Comment

I love comments! And, I welcome your thoughts that aren't in agreement with mine...as long as they are respectful!

Most Popular Posts

Coming soon...

Come here looking for the tutorial? It can be found here: Halo Braid Tutorial! Let me know how it goes!
I had something in mind to try on Baby Girl's hair the other day...my best bud, Dr. J, did something similar to it on Belle once, and I was trying to replicate it.
Instead, I got this:

Isn't it pretty?! It didn't take nearly as long as it looks and isn't nearly as intricate as it looks!
Vlog tutorial coming soon...(for those of you waiting, I'm sorry it's taking me so long!)

Halo Braid Tutorial!

How appropriate, "halo braid", no?! ;) Finally, I have this ready for you...I apologize for the delay!
This braid looks intricate, but is really quite easy and quick to pull off...the original video (prior to the warp speed braiding...watch the video to see what I mean) was just a bit over 8 minutes long...not too shabby!
So, here you go...right in time for you to try it out on your little girl for Easter!


Crock-Pot Fajitas

You!
Yes, YOU!!
You must stop whatevertheheck it is that you are doing, and make this recipe. Right now.
Tonight.
Well...wait. You should probably finish reading this post first...you know...so you know how to make it...
But then...STOP! STOP everything, make this, and thank me later!
Oh, hold it...wait just a sec (again)...actually, I got this recipe from Melissa...yes, the Melissa of this story!
And this story...which, well...is the same story, just told two different ways! ;)
So, you can thank her...I guess.
Well, in any event...prepare your tastebuds to be tantalized!
You'll need this:
And, this:

You'll also need chicken breasts or steak, but since photographing your "main ingredient" is, like, soooo passe, I've left it out. (Ahem...)
Just keepin' up with the times, friend.
So...slice up those peppers and onions into cute little strips...
And...try your best to not slice up the little fingers that are sneaking away pepper strips...
(Lemme just interject here...sorry for …